Balík mobility
Dňa 31 . mája 2017 Európska komisia predstavila tzv. balík mobility
Nové pravidla majú docieliť rovnováhu medzi lepšími pracovnými a sociálnymi podmienkami vodičov a slobodou prevádzkovateľov poskytovať cezhraničné služby, pričom sa nimi zároveň prispeje k bezpečnosti cestnej premávky.
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2020/1055 z 15. júla 2020, ktorým sa menia nariadenia (ES) č. 1071/2009, (ES) č. 1072/2009 a (EÚ) 1024/2012 s cieľom prispôsobiť ich vývoju v odvetví cestnej dopravy.
Balík mobility sa uplatňuje od 21. februára 2022
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2020/1054 z 15. júla 2020, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 561/2006, pokiaľ ide o minimálne požiadavky na maximálne denné a týždenné časy jazdy, minimálne prestávky a doby denného a týždenného odpočinku a nariadenie (EÚ) č. 165/2014, pokiaľ ide o určovanie polohy prostredníctvom tachografov
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2020/1057 z 15. júla 2020, ktorou sa stanovujú špecifické pravidlá vo vzťahu k smernici 96/71/ES a smernici 2014/67/EÚ pre vysielanie vodičov v odvetví cestnej dopravy a ktorou sa mení smernica 2006/22/ES, pokiaľ ide o požiadavky týkajúce sa dodržiavania predpisov, a nariadenie (EÚ) č. 1024/2012
Smernica nadobudla účinnosť 1.8.2020 avšak členské štáty EÚ prijali a začali uplatňovať právnu úpravu na zabezpečenie transpozície smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2020/1057 v celej Európskej únie od 2. februára 2022.
Časový prehľad zmien v legislatíve
Balík opatrení v oblasti mobility sa zameriava na tri hlavné oblasti súvisiace s cestnou premávkou.